2013. február 13., szerda

Előszó... XIII. Gyulai Böllér, és Pálinka Napok.


Hosszú ideje tagja vagyok egy baráti társaságnak. A Tepertő Keverők csapatának. Megalakulásunk óta, egyszer nem tudtam részt venni a minden évben megrendezendő böllérversenyen, de akkor orvosi igazolásom volt. Kóstolót akkor is kaptam. Idén fordult elő másodszor, hogy nem versenyeztem. Új volt a helyszín, az időpont. Lényegesebben korábbra hozták, és az április helyett, februárban tartották. Az időpont, ezúttal nem volt alkalmas a csapat nagy részének, így versenyszerűen nem indultunk. Címvédőként, pedig ott lett volna a helyünk. Tavaly, ugyanis megosztva, első helyen végeztünk. Ettől függetlenül, a család, és saját magam érintettsége folytán figyelemmel kísértem a fesztivált, és rengeteg fotót készítettünk feleségemmel. Volt, ahol rögtön kétfélét is, mert mindketten, külön fényképezővel portyáztunk.
Idén február 9-10.-én került megrendezésre a XIII. Gyulai Böllér, és Pálinka Napok. Új helyszínen. Tavaly a Pálinkafesztivállal egy időben, áprilisban, a várkertben tartották. A különválasztás okait nem illő keresnem, ezért nincs is jogom hozzá. Eddig, csupa ismerősökkel találkoztunk, most rengeteg új arcot is láttam.
Mint eddig, idén is tartalmas programot állítottak össze a szervezők. Most is a Gyulai Hagyományőrző Hentesek Egyesülete vállalta magára a rendezést. A Gyulai Hentesek oldalát itt megnézhetitek. Nem csak a böllérkedésről, és a pálinkáról volt szó. Tematikus kirakodó vásárral is találkozhattak a látogatók, akiket viszont az időjárás, nem fogadott kegyeibe. Volt hó, eső, hideg idő. Mint egy disznótorkor egyébként szokás. Az árusok, és a rendezvények egy része a csarnokban volt. Ők nem voltak kitéve az időjárás viszontagságainak.

Röviden szeretnék írni az előzményekről, melyekről Dinya Imrét, a Gyulai Hagyományőrző Hentesek Egyesületének elnökét kérdeztem:  "A rendezők, ahogy gondoltad, a Gyulai Hentesek Hagyományőrző Egyesülete. A rendezvény önállóvá tételének az ötlete is az egyesületé, amelynek jelenleg 65 tagja van. Az idei megmérettetésen 6 csapat vett részt. Ebből 4 Magyar, 1 Ukrán, és 1 székelyföldi. A legtöbb nevező még valamikor az induláskor lehetett a kétezres évek elején, de csak hallomásból tudom, hogy ez 10-12 csapat körül volt. Az egyesület Erdélytől, Németországig tavaly kb. 30 eseményen volt jelen. Mindenképpen megemlíteném azt a hármas összefogást, ami a Gellény Birtok és Kalandpark, a Gyulai Pálinka Manufaktúra Kft, és Egyesületünk közös munkájaként sikerült létrehoznunk, és új formában elindítanunk.
Az idei versenyeredmények:
1.hely: Szeghalmi Pákászok Hagyománytisztelő Egyesülete
2.hely: Orosházi Kolbászklub Egyesület
3. hely megosztva: Éhező Kozákok (Ukrajna) és Erdélyi Fehérasztal Lovagrend csapata."



Mint már írtam, eddig a Tepertő Keverők csapat, melynek színeiben én is indultam, minden alkalommal részt vett a versenyen. Azzal, hogy idén nem versenyeztünk, kaptam egy kis szabadidőt, amit igyekeztem tartalmasan kihasználni. Ha az ember főz, kolbászt tölt, versenyez, nincs ideje szemrevételezni a többi eseményt. Persze, eddig is dokumentáltuk az eddigi szereplésünket, amelyről minden évben, rengeteg kép, és videó készült. A Tepertő Keverők csapatáról készült videót, itt nézhetitek meg.
Következzen, néhány fotó, a tavalyi, és az azelőtti versenyekről.

Tepertő Keverők 2011:



Az éber zsűri, Benke Laci Bácsi vezetésével.


A versenyek házigazdája, 
minden évben Hunyadvári József.




Megérkezett az alapanyag.


Laci bácsi szakértő szemmel figyel.


Munkában a Tepertő Keverők csapata.

A jó munka mellé, kell a frissítő.



Van mivel dicsekedni.



Vendégeink egy csoportja.



Ismerős arcok.



A házigazda, eredményhirdetésre készen.




Laci Bácsi értékel.

A böllérkirály.



























































































Tepertő keverők 2012:




A Tepertő Keverők csapata madártávlatból.


Megérkezett az "áru"


Laci Bácsi ismertetei a szabályokat.

Hozzáértő kezek.


Szépen sorakoznak a sütnivalók.


A kolbászt gyúrjuk.


Hunyadvári Jóska elemében.


Így kell tölteni a kolbászt.


A zsűrit, hagymás vérrel lehet lekenyerezni. (sikerült)


Készül a hagymás vér.
A védőital is szükséges.


A kolbász is a tepsiben.


A torost , én szoktam csinálni.


Hurka, kolbász, és egyébb finomságok.


A tepertőre vigyázni kell!


Az orjaleves szakértője. 



Újabb, sütésre kész anyag.



A szakértésben nincs hiány.


Vendégeink, mindig vannak. Géza Bácsit, minden évben
szívesen látjuk.

A zsűri munkára készen.


Szigorú bírák.


Mi is meghoztuk főztjeinket, sültjeinket.


Laci Bácsi, nem hisz a szemének.


Az "Anyós tál"


Hamarosan értékelnek. Ételeink sorja. Kolbász, hurka,
 cigányka, sültek, orja leves, toros, tepertő, "Anyós kedvence"


A dijátadás. Büszkén vettem át, csapatom
 I. helyéértjáró jutalmat. 


Büszkék vagyunk, I. helyünkre.
A csapatmunka eredménye.
















































Ez a rész, az előzetes, és a Tepertő Keverők csapatának bemutatása volt. Mivel annyi minden történt, külön részekre bontom a beszámolót. A rengeteg történést képtelenség bemutatni egy bejegyzésben.
Hamarosan, újra jelentkezem! 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése