2013. február 15., péntek

Fatányér, és cserepek... XIII. Gyulai Böllér, és Pálinka Napok.

A következőkben, a cserépedényekről, és a fából készített tálakról, eszközökről írok. Előtte viszont, rövid bevezető:
Hosszú ideje tagja vagyok egy baráti társaságnak. A Tepertő Keverők csapatának. Megalakulásunk óta, egyszer nem tudtam részt venni a minden évben megrendezendő böllérversenyen, de akkor orvosi igazolásom volt. Kóstolót akkor is kaptam. Idén fordult elő másodszor, hogy nem versenyeztem. Új volt a helyszín, az időpont. Lényegesebben korábbra hozták, és az április helyett, februárban tartották. Az időpont, ezúttal nem volt alkalmas a csapat nagy részének, így versenyszerűen nem indultunk. Címvédőként, pedig ott lett volna a helyünk. Tavaly, ugyanis megosztva, első helyen végeztünk. Ettől függetlenül, a család, és saját magam érintettsége folytán figyelemmel kísértem a fesztivált, és rengeteg fotót készítettünk feleségemmel. Volt, ahol rögtön kétfélét is, mert mindketten, külön fényképezővel portyáztunk.
Idén február 9-10.-én került megrendezésre a XIII. Gyulai Böllér, és Pálinka Napok. Új helyszínen. Tavaly a Pálinkafesztivállal egy időben, áprilisban, a várkertben tartották. A különválasztás okait nem illő keresnem, ezért nincs is jogom hozzá. Eddig, csupa ismerősökkel találkoztunk, most rengeteg új arcot is láttam.
Mint eddig, idén is tartalmas programot állítottak össze a szervezők. Most is a Gyulai Hagyományőrző Hentesek Egyesülete vállalta magára a rendezést. Nem csak a böllérkedésről, és a pálinkáról volt szó. Tematikus kirakodó vásárral is találkozhattak a látogatók, akiket viszont az időjárás, nem fogadott kegyeibe. Volt hó, eső, hideg idő. Mint egy disznótorkor egyébként szokás. Az árusok, és a rendezvények egy része a csarnokban volt. Ők nem voltak kitéve az időjárás viszontagságainak.
Mivel praktikus okokból, több részre voltam kénytelen bontani blogbejegyzésemet, újabb epizód következik. Az ok az volt, hogy rengeteg képet készítettünk, és nem volt szívem bármit kihagyni.  
Mint ahogy eddig, most sem tudtam elmenni, a fa, és cserépáruk mellett. Mivel gyakorló gasztronómus vagyok, az ételek tálalása is szenvedélyeim közé tartozik. Ahhoz, hogy szépen szervírozzunk, szükségesek a szép edények is. Itt mindent megtaláltunk. A disznótoroshoz legjobban illő fa, és cserép tálakat, edényeket, tálaló és evőeszközöket. Mindezeken kívül, különlegességeket is láttam. A cserepek közt voltak egyszerűbb használati, és dísztárgyak is, melyek kitűnő ajándéktárgyak. Találkoztam még, butykosokkal, poharakkal, nyakba akasztható, pálesztároló eszközökkel is.
Megint, képek következnek:


Fatális választék.


Kínáló, tálaló eszközök.


Minden, amit fából lehet készíteni.


Evőeszközök, fakanalak, dísztárgyak.


Nekem ez tetszett a legjobban. Tepertő Keverő.
A csapatunkról lett elnevezve!



Gyulai fazekas, Faragó Ágota munkái.


Ezek is Ágota cserepei.
Faragó Ágota honlapját itt láthatjátok. 


Tároló, és tálaló edények.


Sámánkodni is lehet


Egyszerű itató eszközök. Fiúknak, lányoknak.


Itt, nyakba akasztható itató eszközöket is vehettünk.


Ajándéktárgyak nagy választéka.


Falra is akaszthatjuk.


Írott cserépedények.


Dísztárgyak, butykosok.


Kisebb, nagyobb ajándékok.


Színvonalas ajándéktárgyak.


Kancsók, köcsögök.


Matricázott pálinkás edények.















































































































Mivel rengeteg fotó van még, a sorozat folytatódik. To be continued!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése